12:57

İletişim Çağında İletişme Şekilleri

uykusunda sallayan ruya |


müzik dinle video izle



bir duygusallıktır gidiyor bakalım,nereye kadar gidecekse...
bu şarkıyı dinleyip durdum iki saat.hayır ben o dönemlerde felan yaşamış olsamda bana bişey hatırlatsa.hatırla sevgili diye bir dizi vardı,onu hatırlatıyor en fazla.birde adamın biri "komünist" dizisi kızım bu demişti.bende komünizmi açıklamıştım,sonra tabiki iletişimin temelinin "senin ne anlattığından çok karşındakinin ne anladığına" dayandığını hatırlayıp da sustum...

bu iletişim yaşa,cinsiyete göre çok farklılık gösteriyor anladım.
şöyle ki;
henüz kendini sözcüklerle ifade edemeyen küçük tombik ne isterse istesin ah ah ah diye bağırıyor,bak tı ki kendiyle ilgilenen yok,aynı ah ah sesleri yüksek tonda bağırmaya başlıyor.
daha çok lise çağlarında volkanik çukurlar gibi sivilcesi olan (evet hepimizin vardı ve iğrençtiler) gençler iletişime daha çok bakışarak,olmadı mesajlaşarak,en fazla iki-üç kelime konuşarak giriyorlar...
lise çağındaki kızlar,sabah erkenden uyanıp binbir malzeme eksikliğiyle saçlarını şekle sokan ve mutlaka (artık etekler katlanıyormu bilmiyorum belki otomatik katlananları çıkmıştır)eteğini köşeyi dönünce kısaltan,anne bu akşam tuğçelerde kalabilirmiyim diyen kızlar,kafaları bozuldugunda ,sevgiliyi acındırma maksatlı "ağlayarak" iletişime geçiyorlar...
saçları dikme modasıyla başlayıp tüm yurdu etkisi altına alan kirpi saç modelli,kravatı cebinde,bir sigarayı üç kişiyle ortak içen,öndeki kuruklarıyla yeni tanışmış genç "ergen" oğlanlar
daha çok iletişime geçmemeyi,gecerlerse de internette kuyruklarıyla ilgili bir iletişime geçmeyi tercih ediyorlar...
üniversiteye gelince bir özgüven patlaması yaşasak da iletişim konusunda aynı sayılırız.liseye oranla üstü başı düzelmiş,az çok kafasına dank etmiş gençler kitaplardan alıntı yaparak daha "artistik" bir pozda iletişime geçiyorlar...
en acıklı iletişim(belki üstüne bitirme tezi bile yazılabilir) evlilerin bence."sevişerek" iletişim.
adam
seni
si... yorsa seni seviyor.
si...yorsa seni beğeniyor.
si...yorsa senin istediğin bütün duyguları sana gösterdiğini,yansıttığını felan düşünüyor.
ya da kadın..
sana hala veriyorsa herşey yolunda.
arıza çıkarıyorsa arada,sarı alarm.
yatagı ayırdıysa kırmızı.

hiç bir zaman derdimizi "net" biçimde anlatamıyoruz...hep bir evirme,çevirme durumu.çoğu zaman ben ne "düşünüyorum" bu konuda diye düşünmediğimiz için olabalir mi acep?
"ben ne istiyorum"
"ben ne düşünüyorum"
"benim kararım bu mu"
üstünde düşünmeye değer...

1 bıdı bıdı:

Edward Ander dedi ki...

gerçekten de özellikle bizim toplumumuzun her alanında bir iletişim sorunu var. önceden düşünürdüm; evlilik yüzünden mi insan eşiyle konuşamaz hale geliyor diye. ama sanırım onunla alakası yok. biz milletçe karşı cins ile olan münasebetlerimizde "konuşma" yı en son kullanıyoruz.

Yorum Gönder

Subscribe